27 اسفند 1401 0 دیدگاه

تفاوت پروژه های شخصی ساز و تعاونی ساز

چنانچه شما تصمیم به خرید یک واحد به صورت پیش فروش دارید یکی از گزینه هایی که باید مد نظر داشته باشید این است که این پروژه شخصی ساز است یا تعاونی ساز.

با توجه به اهمیت مطلب فوق نیاز است که تفاوت  پروژه های شخصی ساز و تعاونی ساز را بدانید

باتوجه به زمینه فعالیت ما در پیش فروش تخصصی پروژه های منطقه 22 این موضوع را در این منطقه بررسی خواهیم کرد

سازندگان شخصی ساز

در پروژه های شخصی ساز تعداد  سازندگان مخصوصا در زمینه برج سازی اندک می باشد و فروش خوب واحد هایشان را مدیون رزومه کاری خوب و درخشان  خود هستند و توصیه می شود خریداران جهت پیش خرید پروژه های شخصی ساز حتما رزومه کاری سازنده را مد نظر داشته باشند یک رزومه خوب جواب مثبت به سئوالات زیر دارد:

آیا سازنده سابقه ساخت قبلی دارد؟

آیا پروژه های قبلی به موقع تحویل داده شده اند؟

آیا پروژه ساخته شده رضایت مشتری را در پی داشته است؟

آیا در ساخت از متریال خوب استفاده کرده است ؟

آیا هزینه پرداختی بابت واحد خریداری شده با امکانات پروژه مطابقت دارد؟

مزایای خرید پروژه های شخصی ساز

شاید برای پیش خرید یک پروژه شخصی ساز پرداختی بیشتری داشته باشید اما میتوانید در قبال آن از مزایای زیر نیز بهرمند شوید:

طبقه و واحد و سمت و سوی پروژه خریداری شده شما از همان ابتدا مشخص می باشد

دارای تعهد ضرر و زیان و دیر کرد هستند ( این بدین معناست که طی یک قرارداد دو طرفه سازنده موظف می باشد که به ازای هر روز دیرکرد تحویل مبلغی را به خریدار پرداخت نماید و خریدار هم به ازای دیرکرد مبالغ پرداختی متعهد میشود که ضرر و زیان به فروشنده پرداخت نماید.

مراحل دریافت سند هم در این پروژه ها زودتر انجام میشود.

سازندگان پروژه های تعاونی ساز

در این پروژه ها خیالتان از بابت سازنده راحت است و به سختی میتوان به یک سازنده شخصی اعتماد کرد در حالی که در این پروژه ها، می توانید مطمئن شوید که به واحد خود خواهید رسید.

نکته مثبت دیگر این پروژه ها این است که شما قیمت تمام شده واحد را پرداخت مینمایید و نیاز به پرداخت سود به سازنده ندارید زیرا چند نفر از اعضا گرد هم جمع می آیند و بدون کسب سود، پروژه با پرداختی های اعضا به پایان می رسد. اعضا با پول خود و نمایندگان خود پروژه را به انجام می رسانند.

مشکل این پروژه ها این است که فقط متراژ واحد مشخص است و شما اطلاعی از طبقه و جهت واحد تا زمان تحویل نخواهید داشت در نهایت در تعاونی اعضا بر اساس خوش حسابی در پرداخت اعضا برای طبقه و واحد اولویت بندی خواهند شد و این چنین است که هر عضوی بر اساس اولویت خود واحد و جهت مدنظر را انتخاب میکند .

درباره ( بتاجا ) بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی

تاریخچه مختصر بتاجا

بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور حل مشکل مسکن کارکنان پایور ارتش در تاریخ 1372/2/23 در قالب تصویب اساسنامه مربوط تشکیل و درتاریخ 1372/11/11 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید..

اهداف کلان بنیاد بتاجا:

الف)  انجام فعالیت های سازندگی و خدماتی با تاکید بر تامین مسکن شخصی   و ارائه خدمات مطلوب به کارکنان ارتش در راستای انجام هرچه بهتر مأموریت بنیاد

ب) انجام فعالیت های  اقتصادی بنیاد تعاون با تأکید  بر تولید ثروت ، ایجاد ارزش افزوده  و نقش آفرینی سازمانی و ملی

شرکت های تابعه:

موسسه مسکن سازان

موسسه بیمه بتاجا (صبا)

شرکت هواپیمایی کاسپین

شرکت عمران آبشار اسپادانا

شرکت عمران توسعه گران پیشگام

شرکت عمران زهد فارس

شرکت عمران ذوالفقار خراسان

شرکت عمران توسعه جرجان گرگان

شرکت عمران آذر ابنیه تبریز

فعالیت بتاجا در منطقه 22 تهران

بتاجا درادامه حمایت از پرسنل ارتش، در زمین های تحت مالکیت و سندیت ارتش در منطقه 22 اقدام به تعریف پروژه های مسکونی در قالب و عنوان پهنه هایی  با نام های پهنه A ، پهنه B ، پهنه D  که هرکدام شامل چندین برج می باشند، نموده است که بیش از نیمی از برج ها را به انجام رسانیده و مابقی نیز در دست انجام می باشد. (شرح این پهنه ها را به تفصیل در بلاگ های مربوط در سایت، اراِیه نموده ایم.)

نظم و انضباط دقیق ارتش در انجام این پروژه ها و نیز در انجام امور اداری مالکان سهام و یا واحدهای انتخاب شده، باعث جلب توجه و اعتماد خریداران و سرمایه گذاران شخصی خارج از بدنه ارتش جهت خرید واحدهای پروژه ها گردیده است.

این پروژه ها نیز به تعریفی پروژه تعاونی ساز نامیده می شود با این تفاوت که در پروسه ساخت پروژه کمترین میزان نقدینگی جریان داشته بدین معنی که ارتش با عقد قرارداد با پیمانکاران گرید A و برند تهران در زمینه های مختلف اجرا و ساخت برج ها, در قبال انجام تعهدات پیمانکار به آنان واحد هایی در برج ها را به قیمت کارشناسی واگذار می نماید.

این واحدها در معاملات املاک به واحد های پیمانکاری معروف بوده و سایر واحدها را واحد های اعضا می گویند.

شرکت عمران آبشار اسپادانا

عمران آبشار اسپادانا در سال ۱۳۷۹ به وسعت و اهمیت شرایط خاص مجتمع بزرگ آبشار (شهید کشوری اصفهان) به ثبت رسید و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمود. در آن سال به جهت گستردگی فعالیت‌های پروژه مذکور مقررگردید.شرکتی جهت مدیریت کلان اجرای پروژه‌های یاد شده، که جزو عظیم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور محسوب می گردید، به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شود.

به همین جهت و در راستای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ساخت و ساز مجموعه‌های مسکونی تحت فازهای مختلف در اصفهان و برای شرکت آغاز گردید. به نحوی که هم اکنون فعالیت‌های اجرایی شرکت در قالب پروژه های متعدد و با برنامه‌ریزی مدون به سرعت در حال اجرا می باشد.

عمران آبشار اسپادانا به عنوان یکی از بازوهای قدرتمند بنیاد تعاون آجا همواره تلاش دارد در راستای اهداف و ارزش‌های والای ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت نماید و بر این اساس و با توجه به تأکیدات فرماندهی محترم کل ارتش در خصوص اسکان و حل مشکل مسکن پرسنل خدوم و فداکار ارتش، می‌خواهد با بهره گیری از تجارب و سرمایه‌های فعالیت‌های جهادی، برگی زرین بر افتخارات ارتش همیشه سرافراز این مرز و بوم را رقم بزند.

آدرس بتاجا: تهران، منطقه 22، انتهای اتوبان خرازی، بلوار پژوهش مجتمع بزرگ چیتگر (روابط عمومی و اطلاع رسانی)

نظر بدهید