پروژه اداری و تجاری آرتمیس چیتگر در  منطقه 22
پروژه آرتمیس ، بزرگ ترین پروژه تجاری و اداری دریاچه چیتگر با بهترین و چشم اندازبه بزرگ ترین دریاچه مصنوعی کشور که توسط تعاونی مسکن نمونه رسا تکمیل و به در مراحل آخر است. مساحت این پروژه به اندازه به صورت حدودی به اندازه  30هزار و 388 متر مربع و با زیر بنای365 هزار متر مربع تصویر یک کشتی بزرگ و باشکوه را در ذهن تداعی میکند. این برج کاملا به شکل یک کشتی، که این طراحی با توجه به همخوانی گویا و دلپذیری که با دریاچه مقابل مجتمع دارد ، به عنوان یکی از لوکس ترین پروژه های منطقه 22 ، اثری طولانی مدت در ذهن بیننده و داشته و از خاطرش محو نخواهد شد .
 
برج آرتمیس دارای پنج قطعه مجزا و شش برج است که هر قطعه دارای سند و پروانه مستقل میباشد. هر برج چهار طبقه تجاری دارد و مابقی طبقات آن اداری هستند. برای هر بلوک نیز هفت  طبقه پارکینگ ، که مجموعا گنجایش حدود پنج هزار خودرو را دارد.
معرفی پروژه آرتمیس
برجهای اداری و تجاری آرتمیس از برج مجزا تشکیل شده که در طراحی پیش بینی شده طبقات تجاری یکپارچه و به هم پیوسته به یکدیگر متصل میشوند و دسترسی به واحد های تجاری را تسهل میبخشند. در قسمت زیرین پروژه آرتمیس فضای پارکینگ با ظرفیت حدود 5000 خودرو برای مراجعین تدارک دیده شده است که علاوه بر وسعت فضای پارکینگ ، امکان دسترسی به آزاد بلوک های مختلف تجاری و اداری را فراهم نموده است.
با توجه به استقرار پروژه آرتمیس در منطقه ویژه گردشگری تهران (تجارت توام با با تفریح) به عنوان استراتژی محوری پروژه است.
موقعیت پروژه آرتمیس
پروژه تجاری اداری آرتمیس ، در بخش مرکزی منطقه 22 و در بهترین نقطه از حاشیه دریاچه چیتگر و در بافتی نو از شهر که مبتنی بر اصول شهرسازی ساخته شده، قرار دارد. شرایط ممتاز فیزیکی، زیست محیطی، تفریحی، اقتصادی و قرار داشتن در محور چهارباغ، موقعیت ویژه جغرافیایی را برای این پروژه تجاری، اداری ایجاد کرده است.
مزایای منحصر به فرد پروژه آرتمیس در دریاچه چیتگر
    • چشم انداز بی نظیر دریاچه خیلج فاری (دریاچه چیتگر)
    • بهره گیری از طراوت و مناظر زیبای پارک جنگلی چیتگر
    • قرار گیری در کانون جمعیتی گردشگری
    • قابلیت استفاده از هلی پد و پیش بینی تاکسی هوایی و خدمات VIP  برای مهمانان برج آرتمیس
چشم انداز بی نظیردریاچه و جنگل چیتگر
لذت تماشای گستره آبی پایتخت در قلب بیست و یکمین شهر بزرگ دنیا، احساس محسور کننده ای است. که از جای جای برجهای تجاری، اداری آرتمیس دست یافتنی است. همجواری با دریاچه خلیج فارس و بهره مند شدن از هوای لطيف جنگل سبز چیتگر از مهم ترین امتیازات این پروژه در بین پروژه های منطقه 22 ، محسوب می گردد. که در تراز مجموعه های بین المللی آن را از پروژه های مشابه کاملا متفاوت می سازد.
مشخصات فنی پروژه آرتمیس
 رعایت استانداردهای مقررات ملی و در صورت لزوم اروپایی و آمریکایی در کلیه مراحل طراحی و محاسبات تاسیسات مکانیک
 سازه فلزی با سیستم باربر جانبی قاب خمشی ویژه (مطابق استاندارد ۲۸۰۰) از مقاطع ستونها بصورت باکس و مقاطع تیرها به صورت تیر ورق و طراحی اتصالات تیر به ستون از نوع اتصالات پیچ و مهره RBS( مطابق مبحث 10 مقررات ملی ساختمان) تشکیل شده است.
 نمای شیشه ای پروژه از سیستم کرتین وال با روش اجرای یونیتایز و سمی بونیتایز با شیشه های سه لایه شامل دولایه لمینت و یک لایه سکوریت LOW-E با ضریب انتقال حرارت بسیار پائین و دو جداره
استفاده از سیستم باسداکت جهت نیرو رسانی در خطوط اصلی بدلیل ایجاد ایمنی و همچنین مقاومت بالا در برابر آب و آتش
 
    • مدرن ترین سیستم های ارتباطی موجود از قبیل تلفن، اینترنت، شبکه IP BASE  تلفن، شبکه اینترنت پر سرعت
    • سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) به منظور حفاظت فیزیکی کلمجموعه شامل کنترل تردد، روشنایی، صوتی، تصویری، اعلام حریق، آسانسور، پله برقی و هماهنگی با سیستم کنترل و عملکرد تأسیسات مکانیک
    • تامین برق مورد نیاز پروژه توسط نیروگاه خود تأمین (CCHP) و استفاده از برق پشتیبان از شبکه سراسری بر اساس ضوابط وزارت نیرو
    • سیستم تهویه پارکینگ ها توسط سیستم جت فن شامل الكتروفن های دمنده الكتروفن های اگزاست و دستگاههای جت فن
    • آخرین تکنولوژی سیستم چهارلوله ای در تأسیسات حرارتی و برودتی
بلوک های تجاری پروژه آرتمیس
امروزه وجود مراکز تجاری مدرن که امکان خرید لذت بخش و آسان را برای شهروندان فراهم نماید از ضروریات است. در مجموعه های تجاری تجميع برندهای مختلف در مکانی زیبا که با استفاده از معماری روز طراحی و فضای داخلی آن آراسته از اولویت های جوامع شهری و خواسته های شهروندان محسوب می گردد. آرتمیس با طراحی ۴ طبقه تجاری به وسعت 45000 متر مربع به طول حدود ۶۰۰ متر یکی از بزرگ ترین پروژه های منطقه 22 است. که با برخورداری از امکاناتی از قبیل هایپر استار – فود کورت- کافی شاپ – نادر در پراکندگی برندهای روز، پاسخگوی تمامی نیازهای خرید مراجعین با سلایق مختلف خواهد بود.
برج های اداری آرتمیس
با عنایت به برآورد ظرفیت های اقتصادی در منطقه، احداث ۶ برج اداری ۲۵ تا ۳۲ طبقه با امکانات مدرن و به روز با واحدهایی در متراژ متفاوت و با چشم اندازی عالی و فضایی لوکس و دیپلماتیک، بعنوان یکی از ارکان پروژه طراحی و در حال اجرا است. همچنین تغییر فضای داخلی بر اساس نیاز هر واحد و متناسب با سلایق، ویژگی بارز پروژه آرتمیس در برج های اداری می باشد. این برج ها با بهره گیری از طراحی های مدرن به سیستم های هوشمند سرمایش و گرمایش، روشنایی و ایمنی پیشرفته مجهز بوده که حاصل آن فضایی آرام بخش و دلنشین برای انجام انواع فعالیتهای اداری خواهد بود.
برج های آرتمیس به 5 بلوک (6 برج) تقسیم بندی میشود :
بلوکT1
5076 متر مربع واحد تجاری ( 73 واحد ) و 5811 متر مربع رستوران و کافی شاپ در 19 واحد 10589 متر مربع اداری در 66 واحد با 591 پارکینگ
بلوک T2
این بلوک از دو برج تشکیل، ۱۰۷۸ واحد پارکینگ ۱۱۵۷۴۲۹ متر مربع تجاری در ۱۸۰ واحد ۱۸۹۸۸۸۳ متر مربع اداری ۱۵۴ واحد ۲۲۳۱٫۹۳ مترمربع فرهنگی
بلوک T3
۸۱۲ واحد پارکینگ  10367 متر مربع تجاری در 111 واحد ؛ 9205 متر مربع اداری در 140 واحد و 788 مترمربع فضای فرهنگی
بلوک T4
۴۳۷ واحد پارکینگ ۴۹۴۷۴۸ متر مربع تجاری در ۹۳ واحد ۷۵۴۷۸ متر مربع اداری در ۱۰۲ واحد ۱۶۹۴ فرهنگی
بلوک T5
437 واحد پارکینگ ۸۱۴۸۹ متر مربع
494748 متر مربع تجاری در ۱۳۰ واحد و ۲۲۶۲ متر مربع رستوران و کافی شاپ در ۱۰ واحد و ۷۳۶ متر مربع سونا و ماساژ
اداری در ۵۷ واحد با 12292 متر مربع
مجموعه های فرهنگی تفریحی
پردیس سینماهای مدرن – سالن های همایش – شهربازی – رستوران های VIP در بالاترین طبقات برج های اداری با امکان پذیرایی با طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و بین المللی در کنار چشم انداز زیبای دریاچه و فضایی با طراوت و نشاط، لحظات خوش و دلپذیری را برای بازدید کنندگان و اعضای خانواده هایشان به ارمغان می آورد.
تجهیز سالن های همایش استاندارد و سینماهای مدرن زمینه ای است برای رسیدن به تعامل و تبادل اندیشه در جامعه و گامی مثبت در جهت رشد و تعالی فرهنگ ایرانی محسوب می گردد. برگزاری نشست ها، سمینارها و جشنواره های مختلف در سطح بین الملل از قابلیت های سالن های مدرن همایش در پروژه تجاری، اداری آرتمیس می باشد.
پارکینگ هوشمند برج
قطعا پروژه ای با این خصوصیات، وسعت و عظمت نیاز به مکانی امن و با گنجایش بالا جهت پارک وسایل نقلیه بازدید کنندگان دارد. که با توجه ویژه به این نیاز، حدود 50،000 واحد پارکینگ هوشمند با سیستم های مکانیزه، تحت نظر مشاوران متخصص احداث می گردد.
مجموعه های ورزشی پروژه
اهمیت موضوع سلامت و تندرستی و جایگاه آن در زندگی روزمره افراد، این مجموعه را بر آن داشت. تا در پروژه عظیم تجاری، اداری آرتمیس با همکاری متخصصان و طراحان حرفه ای، فضاهای ورزشی مطلوبی را ایجاد نماید. سالن های پیشرفته بدنسازی و سالن های استخر، سونا و جکوزی که با نظر به طراحی مدرن متناسب با نیازهای همه اقشار جامعه، به خصوص جوانان طراحی گردیده. محیطی سالم و در لیست پروژه های منطقه 22 ، بی نظیر و فرح بخشی را فراهم می نماید.